Job på FYR

rideskole-afdeling?

FYENS RIDEKLUB SØGER LEDER
TIL RIDESKOLEADELINGEN

Fyens Rideklub søger en fagligt stærk rideskoleleder, som kan stå i spidsen for videreudviklingen af vores elevskole og holdundervisning.

Om os

Fyens Rideklub (FYR) er en af Danmarks ældste rideklubber med ca. 300 medlemmer og plads til ca. 60 heste og ponyer, 22 af disse indgår i rideskolen. Vi har ca. 35 elevhold om ugen, fordelt på to ridehaller.

FYR er placeret i bynært miljø tæt på flere skoler og med et kæmpe opland af børn i nærområdet.
Rideskolen har elever i alle aldre, lige fra begyndere til øvede ryttere, og vi vil gerne være kendt for at tilbyde den bedste undervisning og sørge for, at vores elever konstant udvikler sig i deres ridning, da det er her kimen sås til nye privatryttere.

Vi er en aktiv klub med mange arrangementer såsom stævner på flere niveauer, ridelejr, kæpheste-stævner og meget andet.

Vi søger pr. 1 juli 2024 eller hurtigst muligt en ny leder til rideskoleafdelingen.

OM STILLINGEN

• Ansvar for rideskolen og dens heste og ponyer
  • Indgå i praktiske opgaver omkring fold og grooming af rideskolens ponyer/heste
  • Stå for at udvikle rideskoleundervisningen i samarbejde med bestyrelsen
  • Forventes at give hold- og eneundervisning på rideskolehestene
  • Sikre høj sikkerhed og hestevelfærd i elevskolen baseret på DRF’s værdier og certificering
  • Personaleansvarlig for undervisere og vikarer
  • Kontorarbejde såsom at svare mails, opdatere holdlister og holde medlemmerne informeret om tiltag i klubben mm.
  • Stå for information til rideskolens elever og forældre via Facebook mm.
  • Samarbejde med klubbens andre ansatte og bestyrelse
  • Planlægning og udførelse af stævner, ridelejre, ryttermærkeprøver mm. for rideskolen. En
    del af dette vil ske i tæt samarbejde med vores juniorudvalg
  • Arbejdstiden er primært i hverdagen, eftermiddag, aften og enkelte weekender i
    forbindelse med arrangementer

VI FORESTILLER OS,
AT DU

• Er udadvendt, selvstændig og ansvarsbevidst
  • Opleves som motiverende og imødekommende
  • Brænder for at undervise børn og unge uanset deres niveau
  • Ønsker at stå i spidsen for et fællesskab, som favner alle
  • Er initiativrig og kan føre ideer helt til dørs
  • Er god til at samarbejde med dine kolleger og den øvrige ledelse
  • Kan bruge en computer og benytte word, excel og andre Office programmer i den daglig drift
  • Har nemt ved at kommunikere skriftligt og mundtligt
  • Er uddannet ridelærer, træner eller alternativt har tilsvarende erfaring
  • Har kendskab til Dansk Rideforbund og kan undervise ud fra deres værdier om sikkerhed og hestevelfærd

VI TILBYDER

• Et spændende job med afvekslende og udfordrende opgaver
  • Selvstændigt ansvar og stor mulighed for at præge klubbens undervisningstilbud og
    mulighed for at udvikle klubben yderligere
  • Mulighed for bolig og/eller boks kan indgå i stillingen
  • Et arbejdsklima der er energisk, uformelt og præget af stort engagement og gensidig
    respekt
  • En arbejdsuge på mellem 30-37 timer
  • Løn efter kvalifikationer

ER DU INTERESSERET?

Så send os din ansøgning vedhæftet CV til rideklubbens formand Helle Steffen på
kontor@fyensrideklub.dk

Ved uddybende spørgsmål ang. stillingsopslaget kontakt Helle Steffen på 22511761.

Ansøgningsfristen er den 3. juni 2024, men vi vil gerne have din ansøgning så hurtigt som muligt, da vi afholder samtaler løbende.

Stillingen ønskes besat 1. juli 2024 eller hurtigst muligt derefter.

unsplash