Elevskole

Velkommen til FYRs elevskole

Mere end bare en rideskole

I vores elevskole ægger vi vægt på kvalificeret undervisning, sikkerhed og god forståelse for heste og ponyer. Undervisningen består derfor udover selve ridningen også af teori, oplæring i soignering og opsadling.

Vi tilbyder undervisning på alle niveauer, fra begynderen til dem der ønsker at ride konkurrencer, hvilket afspejler sig i vores undervisningstilbud, der spænder fra miniputhold (3-6 år) til elitehold og voksenhold.

Som elev på FYR har du mulighed for at deltage i forskellige aktiviteter, f.eks. elevstævner, ridelejr, ryttermærker og sociale arrangementer, som vores juniorudvalg arrangerer.

Rideskolens elever er velkomne til at opholde sig på rideklubben og benytte cafeteriaet indenfor normal åbningstid. Dog ikke når caferiaet bruges til møder og andre arrangementer.

Vil du eller dit barn gerne begynde at ride?

Så kontakt kontoret på mailadressen kontor@fyensrideklub.dk, og lav en aftale om en gratis prøvetime.

Oplys alder på rytteren, om du/dit barn har redet før, samt hvilke dage/tidspunkter der passer bedst, så er det nemmere for Malene at finde det rette hold til dig/dit barn.

I er selvfølgelig også velkomne til, at kigge forbi, møde hestene og se hvordan en ridetime foregår.

Holdoversigten bliver snart tilgængelig her på siden og en samlet prisliste finder du i bundmenuen.

Inden første ride time anbefaler vi, at du læser følgende materiale, for at få den bedst mulige oplevelse i stalden og ridetimen

Ligesom du med fordel kan se instrutionsvideoerne Hjælp i stalden.

Frist for at afmelde dit hold

Hvis du ønsker at blive meldt af dit hold i elevskolen, skal du gøre det skriftligt senest d. 19. i måneden med virkning fra samme måneds udløb.

Frist for udmeldelse af FYR

Udmeldelse af Fyens Rideklub kan ske ved skriftlig henvendelse senest d. 30. november.

Du vil i så fald være udmeldt ved årets udløb.