Om FYR

Velkommen til FYR

Fyens Rideklub er den ældste rideklub på Fyn, med over 100 år på bagen og mange stolte traditioner. Vi er en skøn blanding af elevryttere og privatryttere, som nyder en fælles interesse for heste og ridesporten.

Det er vores mål at skabe de bedste rammer for en sund interesse samt udførelsen af en pragtfuld sport for børn, unge og voksne. På FYR vægter vi et godt kammeratskab og en god omgangstone højt. Alle skal føle sig velkommen i klubben, lige fra nybegyndere til ryttere på højt plan.

Tarupgård, som er rideklubbens etablissement, ligger i et naturskønt område, der giver gode muligheder for rideture i det fri og alligevel kun ligger 3 km fra Odense centrum, hvorfra der er gode busforbindelser.

Klubben lejer stald og haller af Den selvejende institution Tarupgaard (DSI), og den grund, klubben ligger på, lejer vi af Odense kommune.

Driften af Fyens rideklub varetages af Forretningsudvalget (FU), hvis medlemmer vælges på den årlige generalforsamling.

Hvis du har lyst til at læse mere om rideklubbens historie og aktiviteter gennem årene så klik her.