Bliv partrytter

Hvad vil det sige at have part?

Som elev på vores elevskole har man mulighed for at få enten en kvart- eller halvpart på en af vores elevheste/ponyer til stor glæde for både hest/pony og rytter. At have part på en pony eller hest, er en fin overgang til egen pony eller hest.

Krav for at få part

• Du skal have ryttermærke 1 og 2, eller tage dem inden for det første år
  • Du skal godkendes af din underviser

Forskellen på kvart- og halvpart

Som kvartpart, har du din part hver anden weekend (både lørdag og søndag, og du rider en holdtime pr. uge). Som halvpart har du din part hver weekend (både lørdag og søndag) ligesom du rider 1 holdtime pr. uge.

Priserne finder du nederst på siden i den samlede prisliste.

Du er ikke garanteret, at du har din part til undervisning hver måned, og ved arrangementer for elevskolen har klubben råderet over hestene/ponyerne.

Sådan får du part på en pony eller hest

Hvis du gerne vil have part på en af vores elevheste/-ponyer, skal du først afstemme med din ridelærer, hvilke tre ponyer/heste, der ville passe godt til dig. Dernæst skal du skrive en mail til: kontor@fyensrideklub.dk

Mailen skal indholde

• Dit navn
  • Hvilket hold, du rider på
  • Navnet på de tre ponyer eller heste, du ønsker part på

Hvis de ponyer/heste du ønsker, er optaget, kan du blive skrevet på venteliste, og det er muligt at stå på venteliste til mere end en hest/pony.

Frist for at afmelde din part

Hvis du ønsker at stoppe  som partrytter, skal du gøre det skriftligt senest d. 19. i måneden med virkning fra samme måneds udløb.

Frist for at afmelde dit hold

Hvis du ønsker at blive meldt af dit hold i elevskolen, skal du ligeledes gøre det skriftligt senest d. 19. i måneden med virkning fra samme måneds udløb.

Frist for udmeldelse af FYR

Udmeldelse af Fyens Rideklub kan ske ved skriftlig henvendelse senest d. 30. november.

Du vil i så fald være udmeldt ved årets udløb.